Manager Online Marketing

Solliciteer nu

Manager Online Marketing

DTC Media is een creatief communicatiebureau 
met een specialisatie voor de autobranche.

Wij zoeken een Manager Online Marketing

FULL-TIME · DOETINCHEM

Wie wij zoeken

Je weet mensen in beweging te krijgen en te enthousiasmeren. Je hebt passie voor het online marketing vak en hebt een duidelijke visie waar je naar toe wilt. Je bent ambitieus, commercieel en wilt (inhoudelijk) voorop lopen. Je bent creatief en altijd op zoek naar kansen om innovatief bezig te zijn. Het geeft je een kick om samen met het marketingteam mooie successen te realiseren.

Wil jij graag je sterke kanten inzetten bij DTC Media, een marketingbureau op het gebied van print/reclame/internet/online, dat zich gespecialiseerd heeft in de automotive branche? Dit betekent niet alleen dat je allround bezig bent met marketing, er wordt ook verwacht dat je als expert voor verdieping zorgt. Durf jij deze uitdaging aan en overtref jij onze verwachtingen?

Als Manager Online Marketing ben jij verantwoordelijk voor de online marketingstrategie van onze klanten. Samen met het Online Marketingteam vertaal je dit naar de praktijk. Je geeft sturing aan het team, waarbij de focus ligt op productinnovatie, inhoudelijke en persoonlijke groei. Je bent continue bezig om van toegevoegde waarde te zijn voor de klanten en voor de organisatie.

Je weet als geen ander wat er speelt in de branche en wat de wensen van de klant zijn. Door het inzetten van je kennis en ervaring weet je het marketingteam te stimuleren om de klanten succesvol te adviseren. Om het beste marketingconcept te leveren zijn behalve kwaliteit ook klantvriendelijkheid en proactief meedenken met de klant belangrijk. Maar er is meer voor nodig om nummer 1 te zijn en blijven in de branche, innovatie is daarom niet weg te denken. Je neemt het voortouw als het gaat om de nieuwste ontwikkelingen in de branche en om (online) marketingconcepten. Je zorgt ervoor dat het team eveneens actief met creatieve ideeën komt. Om de juiste keuzes te maken en kansen te benutten is het uiteraard belangrijk om de resultaten te meten. Hiervoor zijn nodig scherpe analyses, statistische modellen, marketingtools en marketing automation (Business Intelligence).

Extra uitdagingen

Als Manager Online Marketing heb je nog een aantal extra uitdagingen. Binnen het team zijn een aantal consultants werkzaam die samen met de klant een strategische planning maken. Dit wordt SiteCTRL genoemd, waarbij de website wordt gezien als hoofdvestiging en vervullen onze consultants de rol van (Assistent) Vestigingsmanager door op hoofdlijnen advies te geven. Aan jou de taak om de consultants hierbij te begeleiden en te ondersteunen.

Er ligt daarnaast nog een mooie kans voor jou: namelijk DTC Media op de kaart zetten, dit betekent zorgen dat onze naamsbekendheid wordt vergroot. Hoe kan DTC Media nog beter gevonden worden door onze klanten en waar liggen kansen qua vindbaarheid in de arbeidsmarkt. Maar er is meer, DTC Media is MKB-partner van Google Nederland, aan jou en het team de uitdaging om dit strategische partnerschap verder uit te bouwen. Dit betekent events organiseren en het voorbereiden van pitches en de strategie voor onze importeurs en dealerholdings. DTC Media doet dit in samenwerking met Google Nederland die een team beschikbaar heeft gesteld.

De afdeling bestaat uit 11 medewerkers waaronder 2 Consultants, in de rol van Manager Online Marketing rapporteer je rechtstreeks aan de directie. Je neemt deel in het Management Team (MT).

Een goede Manager Online Marketing kan op basis van kennis en vaardigheden en persoonlijkheid ervoor zorgen dat het team naar een hoger level groeit. Ben jij een inspirator voor het team en heb jij passie en drive in je donder? Dan zoeken wij jou!

Wat verwachten wij van je?

  • Een relevante HBO / Universitaire opleiding, bijvoorbeeld Digitale Communicatie, Communicatie&Multimedia Design of Commerciële Economie).
  • Minimaal 4 jaar werkervaring in vergelijkbare functie.
  • Ervaring op het gebied van Google AdWords trajecten, SEO, SEA en Google Analytics, Business Intelligence.
  • Passie voor online marketing.
  • Parate kennis van de nieuwste ontwikkelingen binnen je vakgebied.
  • Het vermogen om kansen in de markt om te zetten in nieuwe producten.
  • Competenties: ambitieus, creatief, proactief, innovatief, leergierig en vindingrijk, flexibel, analytisch, positief kritisch, analytisch, communicatief vaardig, coachende leiderschapsstijl.

Wie zijn wij eigenlijk?

DTC Media is een reclame-, (online) marketing- en internetbureau gevestigd in Doetinchem en IJsselstein dat zich voor 100% heeft gespecialiseerd in de automotive branche. Wij verzorgen online advertising campagnes, webanalytics, SEO-trajecten, e-mailmarketing, social advertising, concept ontwikkeling, landingspages, volledige dealerwebsites en webapplicaties. DTC Media is gespecialiseerd in het genereren van leads. We doen er alles voor om deze te verkrijgen én te verrijken. Daarnaast exploiteren wij meerdere concepten, zoals o.a. de online taxatie module, privé lease module, voorraadmodule en een werkplaatsmodule. Vanuit de vestiging in IJsselstein verzorgen we alle vormen van printmedia en in-store marketing voor onze klanten. In Doetinchem is onze online afdeling gevestigd.

Sleutelwoorden voor onze organisatie zijn: jong, creatief, groeiend, hardwerkend en gezellig. Gedrevenheid en prestatiegericht werken is voor ons net zo belangrijk als gezellig wat drinken en ontspannen.

Voor welke klanten ga je werken?

Onze klanten zijn diverse importeurs, grote dealerholdings en dealerbedrijven in Nederland. Een kleine greep uit ons klantenbestand: Bochane Groep, Stern Holding, Van Mossel, Stam Groep, VKV Groep, Kia Motors Nederland, Nissan NL, Opel NL, Suzuki NL, Mitsubishi NL, Autohaag Zeeuw, De Waal Autogroep en meer.

Bij ons ben je geen werknemer maar medewerker. Er is geen afstand maar betrokkenheid. Geen hiërarchie maar korte lijnen, wat resulteert in snelle besluitvorming. We houden van snel schakelen!

DURF jij dtc media aan?

Zin om aan de slag te gaan? Solliciteer dan direct! Heb je aanvullende vragen, aarzel niet en neem contact op met Frans Huetink via frans@dtcmedia.nl of via tel. 0314 – 362009.

Dit is wat wij jou bieden