Manager Strategie & Innovatie

Solliciteer nu

Manager Strategie & Innovatie

Standplaats: Doetinchem

Uren per week: 32 - 40

Werk-/denkniveau: HBO / WO

Als Manager Strategie & Innovatie ben je de commerciële strateeg die een prominente rol speelt in onze ambitie om het beste online bureau te blijven in de Automotive!

Je bouwt verder aan het merk DTC Media als innovatieve partij bij bestaande en nieuwe opdrachtgevers. Hierin krijg je vrijheid en verantwoordelijkheid en je zult veelvuldig sparren met de algemeen directeur. Je wordt de linking pin tussen wat “buiten” speelt en “binnen” gerealiseerd wordt of moet worden. Dit houdt onder andere in dat je strategische klantvragen om weet te zetten naar meetbare commerciële doelen en deze wanneer nodig ook succesvol kunt pitchen. Je hebt een heldere visie op de toekomst van de branche en de behoeftes van onze (potentiële) klanten en stuurt hier proactief op. Tevens treed je op als spokesperson namens DTC op events en meetings.

Wat je bij ons gaat doen

  • Je bent het boegbeeld van de organisatie en weet dit vanuit een marketing oogpunt slim te vertalen naar commerciële kansen.
  • Je weet het datamodel van DTC verder te vertalen naar predictive modellen.
  • Je hebt inzicht in de samenhang van werkprocessen waarbij je je analytische skills inzet om aan de hand van de beschikbare gegevens continu tools en processen te verbeteren.
  • Je weet innovaties te vertalen naar concrete en meetbare oplossingen voor DTC en haar opdrachtgevers.
  • Je weet hoe je de (complexe) klantwens van strategie naar uitvoering brengt en je kunt de organisatie hierin meenemen.
  • Je hebt een prominente plaats in het pitchteam met als doel nieuwe opdrachtgevers de kracht van DTC te laten zien.
  • Je inspireert de kennisleiders om de ontwikkelingen in ons vakgebied op de voet te volgen en weet deze kennis te organiseren en te borgen. Je zorgt ervoor dat per vakgebied er opleidings- en ontwikkelplannen komen.
  • Je werkt intensief samen met de Manager Operations om de kennis en kwaliteit naar een volgend niveau te brengen.

Functie-eisen

  • Je hebt HBO+/WO werk en denkniveau richting Marketing.
  • Je hebt minimaal 10 jaar relevante ervaring opgedaan in online en dienstverlenende bedrijven.
  • Je hebt een analytisch inzicht en kan die vertalen naar creatieve oplossingen.
  • Je kan coachen maar ook groepsgericht leidinggeven.
  • Je bent flexibel, klantgericht, ambitieus, commercieel, innovatief en resultaatgericht.

Het pitchen van een strategisch plan en het ondergaan van een assessment maken onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

Arbeidsvoorwaarden

DTC Media is een ondernemende en dynamische organisatie die volop groeit. Wij bieden een marktconform salaris inclusief een pakket aan secundaire voorwaarden en alle mogelijkheid tot persoonlijke ontwikkeling.

Bedrijfsinformatie

DTC Media is een reclame-, (online) marketing- en internetbureau gevestigd in Doetinchem en IJsselstein dat zich voor 100% heeft gespecialiseerd in de automotive branche. Wij verzorgen online advertising campagnes, webanalytics, SEO-trajecten, e-mailmarketing, social advertising, concept ontwikkeling, landingspages, volledige dealerwebsites en webapplicaties. DTC Media is gespecialiseerd in het genereren van leads. We doen er alles voor om deze te verkrijgen én te verrijken. Daarnaast exploiteren wij meerdere concepten, zoals o.a. de online taxatie module, private lease module, voorraadmodule en een werkplaatsmodule. Vanuit de vestiging in IJsselstein verzorgen we alle vormen van printmedia en in-store marketing voor onze klanten. In Doetinchem is ons online team met 60 medewerkers gevestigd.

De balans tussen gedrevenheid en prestatiegericht werken aan de ene kant en ontspanning en vrije tijd aan de andere kant vinden we erg belangrijk. Sleutelwoorden voor onze organisatie zijn: jong, creatief, groeiend, hardwerkend en gezellig.